Arengukava tahab siduda rongiliikluse teiste ühissõidukitega

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Raudtee ehitas sel suvel Lillekülas valmis uued perroonid, mis jäävad Endla tänavast mitmesaja meetri kaugusele.
Eesti Raudtee ehitas sel suvel Lillekülas valmis uued perroonid, mis jäävad Endla tänavast mitmesaja meetri kaugusele. Foto: Uwe Gnadenteich

Riiklik transpordi arengukava näeb ette kahe Tallinnas asuva raudteejaama ühendamist muu liiklusega, Tallinnas aga kulgeb elu omasoodu.


Praegu kehtiva transpordi arengukava perioodil 2006-2013 on kogu Eestis pööratud suurt tähelepanu rongiliikluse parandamisele, investeerides nii taristusse kui uude veeremisse. 2014. aastaks on kaasajastatud kogu reisirongi veeremipark, suurendatud rongide ühenduskiirusi ning tihendatud sõidugraafikut.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul mõjutavad need investeeringud oluliselt ka Tallinna linna. «Reisirongiliikluse peamisi prioriteete on Tallinna kui üleriigilise tähtsusega tõmbekeskuse parem ja säästlikum ühendamine oma tagamaa ja teiste Eesti tõmbekeskustega. Reisirongiühenduse parandamise ja atraktiivsuse suurendamise järgmise sammuna näeme raudteepeatuste paremat ühendamist kohaliku liikumiskeskkonnaga,» leiab ministeerium.

Tallinna puhul näevad uue arengukava koostajad kahte olulist raudteepeatust, mille parem ühendamine muu liiklusega võiks anda olulist efekti nii reisirongide kasutatavuse kui linnaruumi ja säästliku liikumise arengu seisukohalt.

Ülemiste raudteepeatuse ühendamine trammiliiniga nr 4 ning lennujaamaga võimaldaks luua ühistransporditerminali, kuhu jooksevad kokku Eesti sisene rongiliiklus, perspektiivne Rail Baltica lõpp-peatus, lennujaama ühendus ning kiire ja kaasaegne trammiühendus kesklinnaga.

Teine arengukavas olulist tähtsust omav jaam on Lilleküla. «Praeguse Lilleküla raudteepeatuse toomine vahetult Endla tänava äärde võimaldaks ühendada seda olulise linna ühistranspordi tuiksoonega. Kujundades tekkiva ühispeatuse kaasaegse avatud ja universaalse disaini põhimõtetest lähtuva linnaruumina, tekiks Kristiine linnaosasse potentsiaalne tõmbekeskus, mis soodustaks kogu linnaosa arengut,» seisab majandusministeeriumi transpordi asekantsleri Eero Pärgmäe poolt Tallinna linnavalitsusele saadetud kirjas.

Paraku käib praegu just Lilleküla raudteepeatuses hoogne ehitustöö ning uued, eurostandardile vastavad perroonid on ehitatud vanade kõrvale, ehk Endla tänavast mitusada meetrit eemale. Ministeerium pakub rongi- ja linnaliikluse ühendamiseks ka teisi kohti, näiteks Männikul Kitsekülas või Laagris.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles