Luite asumi elanikud süüdistavad ametnikke vassimises

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Luite asumi elanikud võitlevad Veerenni raudteeülesõidu eest, mis on nende ainus otsetee kesklinna.
Luite asumi elanikud võitlevad Veerenni raudteeülesõidu eest, mis on nende ainus otsetee kesklinna. Foto: Toomas Huik

Luite asumi elanikud koguvad allkirju Veerenni tänava reguleeritud raudteeülesõidu säilitamiseks ning heidavad asjaga seotud ametnikele ette vassimist.


Raudtee, Veerenni tänava ja Järvevana tee vahele jääva Luite asumi elanikud on tänaseks kogunud üle 600 toetusallkirja pöördumisele, millega nõutakse Tallinna linnalt Veerenni raudteeülesõidukoha kiirustava likvideerimise peatamist.

«Raudteeülesõidukoha kaotamine muudaks enam kui 700 Luite asumi elaniku ja sadade piirkonna ettevõtete töötajate ühendustee südalinnaga üle kahe korra pikemaks. Kahjuks on kodanikud sunnitud nentima, et Tallinna linnavalitsus on avatud dialoogi astumise asemel valinud vassimise tee,» ütles elanikke esindav Marius Mets.

Asumi elanikud ja nende toetajad nõuavad tema sõnul seda, et Veerenni ülesõitu ei suletaks seni, kuni pole leitud rahuldavat lahendust ohutuse, ühistranspordi- ja liikluskorraldusega seotud küsimustele. Samuti väljendavad inimesed protesti ebapiisava, et mitte öelda puuduva avalikkuse teavitamise üle linnavalitsuse plaanidest.

Metsa sõnul on transpordiameti juhataja asetäitja Talvo Rüütelmaa on kahel korral ajakirjanduses väitnud, et tulevast liikluskorraldust ja Veerenni ülesõidu sulgemist kajastavad juba alates 2008. aastast nii Ülemiste liiklussõlme projekteerija tehtud skeemid kui K-Projekti toodetud liiklust modelleeriv video. «Tegelikult ei ole 22. oktoobril 2010 linnavalitsuse poolt avalikustatud videos Veerenni tänava raudteeülesõidukohta asendama mõeldud uut liiklussõlme isegi kujutatud, rääkimata tõigast, et videost ilmneks Veerenni ülesõidu likvideerimine,» lausus Mets.

«Faktide moonutamine ja soovitud valguses esitamine on tüüpiline demagoogiavõte. Intervjuus Kuku raadiole väitis Rüütelmaa, et ülesõidu asukoht muutub 490 meetrit, püüdes varjata tõika, et sõidukite jaoks pikeneb teekond Luite asumist kesklinna praegusega võrreldes kaks korda,» lisas ta.

Elanikud lugesid projektijoonise pealt välja hoopis teised tulemused. Esiteks on ülesõidu asukoht piki raudteed nihutatud 680 meetrit. Teiseks on mootorsõidukite teekonna pikkus kesklinna suunas võrreldes tänasega 1490 meetrit pikem ja kesklinnast väljuval suunal 1535 meetrit pikem.

«Seega pikeneb piirkonda teenindava bussi nr 16 marsruut üle kolme kilomeetri. Samas intervjuus rahustab Rüütelmaa raadiokuulajaid, et peale mõningase marsruudi pikenemise ei muutu bussiliikluse korralduses midagi, ehkki vähem kui kümme päeva varem, 22. oktoobril väitis transpordiameti juhataja Andres Harjo, et on vaja kaaluda Luite asumisse suunduvate busside arvu vähendamist,» lausus Mets.

«Soovime, et Tallinna linnavalitsus loobuks vassimisest ja probleemide pisendamisest ning astuks dialoogi asumi elanike ja kohalike ettevõtjatega, et leida rahuldav lahendus. Seniks tuleb Veerenni ülesõidu likvideerimine peatada,» võttis ta kokku asumi elanike soovid.

Elanikud ootavad vastust ka 28. oktoobril linnapea Edgar Savisaarele saadetud kirjale. Senikaua kogutakse allkirju raudteeülesõidu säilitamiseks. Seda tehakse kogumispunktides, ukselt uksel käies ja digitaalselt petitsioon.ee veebilehel.

Samuti on loodud asumi koduleht, kus on olemas lingid kõikidele asjaga seotud dokumentidele.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles