Väo liiklussõlm võib valmida alles 2018. aastal

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Väo kavandatav liiklussõlm
Väo kavandatav liiklussõlm Foto: K-Projekt

Maanteamet ja Tallinna linnavalitsus jõudsid lõpuks otsusele, et üleriigilise tähtsusega Väo liiklussõlme projekt on vigane ning seetõttu tuleb see ümber teha. Uuendatud kujul võiks rajatis valmida 2018. aastal, senine tähtaeg oli 2015. aasta.

Täna kutsus maanteeamet kokku ajakirjanikud, et neile selgeks teha, miks kauaoodatud Väo ristmiku ehitamine siiski veel lähiajal käiku ei lähe.

Maanteameti peadirektor Aivo Adamson kinnitas, et Väo liiklusõlme ehituse rahastamine lükkub tõenäoliselt Euroopa Liidu järgmisse eelarveperioodi. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teeb valitsusele ettepaneku suunata Väo liiklusõlme rajamisele mõeldud ELi raha Tallinna ringtee rekonstrueerimisse.

«Väo ristmik on pideva tähelepanu all ning keegi ei kahtle selles, et seda liiklussõlme vaja on,» rõhutas Adamson tänasel pressikonverentsil. «Meie näeme liilkussõlme väljaehitamise põhilist eesmärki selles, et suunata raskeveokid Tallinna ringteele.»

Ta lisas, et praegune projektlahendus on küll kõiki osapooli rahuldav, kuid kompromisside tegemine on tõstatanud liiklusohutuse kõrgendantud riski, mida on esile toonud auditid ja eksperthinnangud.

Adamson mainis, et kui maanteeameti teisi suuri projekte vaadata, siis Väo puhul on mindud teise äärmusesse, nimelt on projekt liiga kokku surutud, mis eeldab ka väga keerulist lahendust.

«Küsimus on selles, et me peame ristmiku väljaehitamisel leidma loomulikult toimiva ja mõistliku lahenduse, et mitte tuua ohvriks liiklusohutuse, mistõttu ei pea projekti maksumuseks olema mitte 19 miljonit eurot, see summa võiks ka suurem olla,» ütles Adamson.

Maanteeameti Põhja regiooni peadirektori asetäitja ülesannetes olev Kaupo Sirk ütles, et amet ei saanud Väo ristmiku projekteerimise osas niisugust tulemust, nagu oodati. Seetõttu on vaja edasi minna. Üheks piiranguks on Olerexi kavandatava tankla detailplaneering liiklusõlme keskel ning teiseks Natura 2000 ala Pirita jõe ääres, mis piirab ristmiku laiendamist.

«Me ei saa Olerexi kinnistut kuidagi eirata,» ütles Sirk.

Ta lisas, et Väo liiklusõlme projekteerimisel on suurim viga just selles, et tõusud on liiga järsud ning kui suured veokid sinna kinni jäävad, siis ei suuda nad enam üles sõita. Seetõttu ongi vaja lahendus ringi teha.

Adamson mainis,et Väo liiklussõlme projekti peatamise üks põhjuseid oli selles, et vead tekkisid ka Maardu ja Loo liiklusõlme ehitamsel ning neid tuli arvesse võtta. Seal on liikluskoormus loomulikult väiksem.

Adamsoni sõnul tuleb loomulikult head koostööd teha Tallinna linnavalitsusega, kes on Väo liiklussõlme kinnistu põhiomanik. Loomulikult tuleb kompromisse teha ka teiste osapooltega. Maanteeamet on igal juhul nõus Olerexiga ühise laua taha istuma, et mingi lahenduseni jõuda. Kiireid otsuseid aga oodata pole, ka Olerexi kinnistu võimalik sundvõõrandamine on vaid üks variant, mida veel ei ole tõsiselt arutatud.

Olerexi turundusjuht Antti Moppel üles Postimehele, et firma on Väo ristmiku keskel oleva kinnistu juba kümme aastat tagasi ostnud, et sinna tankla rajada ning sellest plaanist ei ole ka loobutud.

«Kui me selle kinnistu ostsime, siis polnud veel teada, kuidas liiklussõlm välja nägema hakkab, kuid praegu on meil detailplaneering olemas,» ütles Moppel. Võimaliku sundvõõrandamise kohta mainis Moppel, et järgmised läbirääkimised maanteeametiga on alles ees ning eks tulemused näitavad, mis edasi saab. Olerex on rahaliselt osalenud Väo liiklussõlme eskiisprojekti koostamisel.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles