Arvamus: Tallinna liiklusreform on maailmas erandlikult edukas

Jonatan Karjus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin Vahter
Martin Vahter Foto: Erakogu

1Partner Kinnisvara tegevdirektori Martin Vahteri hinnangul on propagandatrikkide taustal Tallinnas tehtud ja ellu viidud mõistlikke juhtimisotsuseid, mille tulemusena on autode ja ummikute maht südalinnas vähenenud.

«Ma ei pea alati Keskerakonna retoorikat õigeks, kuid reaalselt on propagandatrikkide taustal Tallinnas tehtud ja ka ellu viidud mõistlikke juhtimisotsuseid, mille tulemusena on autode ja ummikute maht südalinnas vähenenud. Liiklustiheduse vähenemine on maailmas aga väga erandlik nähtus,» ütles Vahter.

«Omaette küsimus on see, kas ummikud pole Tallinna enda tekitatud, lubades ehitada mõnda kohta liiga kõrgedi hooneid, mis oma suure elanike arvuga kindlad tänavad umbe ajavad,» nentis Vahter.

«Samas on Tallinna liiklusreformi loogika lihtne – soodustada ühistransporti ja tõsta auto kasutamise hinda. Nüüdseks kaks aastat toiminud tasuta ühistranspordile pole tegelikult midagi ette heita – kvaliteet pole halvenenud, liine on palju ja need on graafikus, lisandunud on uued tablood, nutirakendus ning varsti saabuvad kvoodirahaga ka uued trammid,» ütles Vahter.

Martin Vahteri sõnul on pea kõiki uuendusi saatnud raevukas avalikkuse vastasseis, ka näiteks eraldi bussiradadele, mis tegelikult toimivad. «Uuenenud Pärnu maantee ühendatud bussi- ja trammirajad töötavad väga hästi. Samamoodi võiksid bussid ka mujal linnas mööda trammiteid sõita. Punaseks joonitud rattateed on ka head, aga neid võiks rohkem ja süsteemsemalt olla,» ütles Vahter.

«Enam võiks olla ka Põhja-Tallinnaga sarnast ühesuunalist liikluskorraldust. Näiteks Kadriorus, kus jääks rohkem ruumi kergliiklusele.»

«Parkimise hinnatõus paljudele ei meeldi, aga kesklinnas parkimine on mugavusteenus, mis peabki kallis olema – maksavad need, kes tahavad. Hinnatõusuga vähenes tuntavalt kesklinna liikluskoormus ja vaba parkimiskohta on ka lihtsam leida,» ütles Vahter.

«Linna eelarve eest reklaami tegemine on selgelt ebaeetiline, kuid tuleb ka tunnustada hästi tehtud tööd. Linn areneb silmanähtavalt, kui sõiduteed ka korda saaks, siis näeks pealinn juba päris Skandinaavia moodi välja,» lisas Vahter.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles