Volikogu kinnitas Tallinna ühistranspordi piletihindade tõusu

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piletite komposter.
Piletite komposter. Foto: Margus Ansu

Tallinna linnavolikogu otsustas neljapäeval tõsta 1. juulist Tallinna ühistranspordi piletite hindu ja kaotada ära osa praegu kasutuses olevatest piletiliikidest, osa perioodikaartide hindu ümardab linn allapoole.

Tallinna ühistranspordis jääb 1. juulist piletiliike vähemaks, hinnad muutuvad ning soodustus laieneb kõigile tudengeile ja toimetulekutoetuse saajatele, teatas Raepress.

«Piletiliikide vähendamine muudab toodete seast valiku tegemise lihtsamaks. Edaspidi ongi igal ühissõiduki kasutajal võimalik valida endale sobivaim piletiliik variantide liigpaljususest segadusse sattumata,» põhjendas abilinnapea Taavi Aas piletisüsteemi muutmist.

Aas tõdes, et kütuse- ja elektrihinna märkimisväärne tõus sunnib paratamatult mõnevõrra korrigeerima ka sõidupiletite hindu, ilma milleta pole võimalik tagada kvaliteetset transporti. Kui eurodesse ümber arvestamisel jäeti ühissõidukite piletihinnad täpselt eelmise aasta tasemele, siis nüüd tõusevad mõnevõrra vaid talongide hinnad, kaarditoodete kasutamise soodustamiseks nende hinnad aga enamasti langevad.

«Nüüdseks on selge, et euro tulek ja üldine majandusolukord ei luba ka meie ühistranspordil enam sama hinnatasemega jätkata,» põhjendas Aas.

Tema sõnul ei ole vedajatel enam ka sisemisi ressursse, mille arvelt kokku hoida ja kasvanud kulusid katta, rääkimata investeerimisest veeremi uuendamisse ja infrastruktuuri parandamisse. Eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes on vajalikud energiakulud ühistranspordile märkimisväärselt kasvanud – diiselkütus on kallinenud umbes 16 protsenti  ja elekter 9 protsenti. Samuti on hindu tõstnud või tõstmas enamus bussifirmasid. Kulude suurenemine on ka põhjuseks, miks 90 päeva kaarti pole jätkusuutliku ühistranspordi huvides Aasa sõnul enam võimalik senisel kujul kasutada.

«Senise 90 päeva perioodikaardi kasutajale kallineb ühissõit 15 senti päeva kohta, mis muu hinnatõusuga võrreldes ei tohiks käia üle jõu.» nentis abilinnapea. «Piletitulu moodustab vaid vähem kui poole ehk täpsemalt 20 miljonit eurot Tallinna ühistranspordi aastasest kogukulust 48 miljonit eurot.»

Linnavolikogu tänase määruse järgi jääb 1. juulist sõidupiletite valikusse korrapilet ehk talong eelmüügihinnaga üks euro, 10 talongist koosnev talongiraamat (8 eurot), tunnipilet (1,2 eurot), päevakaart elektroonilisena 3 ja paberkandjal 4 eurot, vastav kolme päeva kaart 5 või 6 eurot (nädalalõpu kasutajatele), viie päeva või 120 tunni kaart 6 või 7 eurot (töönädalal kasutajatele) ja 30 päeva kaart kas 18,5 või 27 eurot. Perioodikaarti 30 päevaks on võimalik soetada elektroonilisena ka kuni kolmeks järjestikuseks perioodiks. 30 päeva elektroonilise sooduskaardi hind on 7 eurot ja pabersooduskaardil 10 eurot. Mugavuse ja kasutajasõbralikkuse eesmärgil ühendatakse sooduskaartide alla nii senised õpilaskaardid kui ka ülejäänud sooduskaardid. Sooduskaardid kehtivad kõigile senistele soodustuse kasutajatele – pensionäridele, kolme ja enama lapsega pere vanematele jt. Lisaks saavad
sõidusoodustuse kõik toimetulekutoetust saavate perede liikmed ning taas on õigus sooduskaarti kasutada ka mittetallinlastest üliõpilastel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles