Abilinnapea: liikluse reguleerijad ei saanud oma tööga hakkama

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rattavõistlus sulges pühapäeval pikaks ajaks liikluse Tartu maantee linnast väljuval suunal, tekitades suuri liiklusummikuid.
Rattavõistlus sulges pühapäeval pikaks ajaks liikluse Tartu maantee linnast väljuval suunal, tekitades suuri liiklusummikuid. Foto: Peeter Langovits

Tallinna abilinnapea Kalle Klandorfi sõnul polnud pühapäeval toimunud rattaralli kohta kellelgi piisavalt teavet, sest korraldajad olid oma tööd kehvasti teinud, kuid suurte ummikute tekkimises olid suuresti süüdi ka saamatud liiklusreguleerijad.

«Kui tänavad on nii rumalasti kinni pandud, ega siis suurem hulk pressiteateid ei oleks ka aidanud,» ütles Klandorf. «Olin ise tund aega ummikus. See, kuidas reguleerijad tegutsesid, oli alla igasugust arvestust.»

Ta lisas, et eraturvafirma peaks ikka väga hoolikalt vaatama, keda liiklust reguleerima panna. Kui reguleerija ei oska reguleerida, siis tekivad paratamatult liiklusohtlikud olukorrad.

«Teine küsimus on see, et kas väga pikaks venivat rahvaspordiüritust ikka tasub läbi kesklinna viia, eriti selles suunas, kus asub lennujaam ja bussijaam,» mainis Klandorf.

Abilinnapea ütles, et oli rattaralli ajal kolm korda mööda seda trassi sõitnud ning ei näinud kordagi ühtegi ratturit möödumas. See tähendab, et liiklust hoiti ilmasjata kogu aeg kinni. Oleks ikkagi pidanud autojuhtidel laskma vasak- ja parempöördeid teha, kui ühtegi ratturit näha polnud. Selleks ju reguleerijad väljas olidki.

«Ma vaidlesin kahes kohas reguleerijatega ja ühes kohas mul siiski lasti vasakpööre teha, kuna see oli mulle väga oluline ning ühtegi ratturit polnud ka näha,» kommenteeris Klandorf.

Abilinnapea sõnul oleks võinud rattaralli korraldamisse kaasata ka politseid, kes tunneb liikluse reguleerimist. Korraldajad oleksid võinud abi saamiseks ka mupo poole pöörduda, kuid seda millegipärast ei tehtud.

Ta lisas, et rattaralli ajal oli väljas liiga vähe liikluse ümbersuunavaid märke. Sama olukord oli ka laulu- ja tantsupeo ajal, kui ka üks eraturvafirma liiklust reguleeris ja eriti hästi sellega hakkama ei saanud.

«Tahangi seda öelda, et politsei jälg on niisugustel suurüritustel liiga väikseks jäänud,» mainis Klandorf. «Eile ei näinud ma rattaralli trassil ühtegi politseinikku. Sõlmkohtades, nagu Liivalaia ja Tartu maantee ristmik ning Ülemiste ristmik, oleks neid siiski võinud olla, siis oleks ka täielik kaos ehk ära jäänud.»

Tallinna transpordiameti liikluskorraldsuse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa sõnul on liikluskorralduslikud muudatused suurte rahvaürituste puhul vältimatud. Tema sõnul ei olnud Ülemiste ristmiku piirkonnas tekkinud liiklusummikute põhjus mitte rattaralli, vaid hoopis seal toimund avarii, kus kokku põrkasid Mercedes ja BMW.

«Kuna pooled ei leidnud üksmeelt süü selgitamisel, siis kutsuti kohale politsei,» selgitas Rüütelmaa. «Liiklusõnnetuse tõttu tekkis kiiresti ummik ning see hajus aeglaselt. Ummikut suurendasid ka juhid, kes ei täitnud reguleerijate korraldusi või ei teadnud, mida reguleerija korraldus täpselt tähendab.»

Rüütelmaa mainis, et liikluskorraldus oli antud tingimustel paika pandud parimal viisil. Liiklusõnnetuseta ei oleks tema sõnul ummikut tekkinud. Infotahvlid olid väljas kõikide antud piirkonna teede ääres. Transpordiamet lubab rattaralli korraldmisega kaasnenud probleemset olukorda analüüsida ning tehtud järeldusi edaspidi arvesse võtta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles