Tallinn hakkab aprillist ristmikel sõidukeid loendama

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liikluse loendurid Gonsiori ja Laikmaa tänava ristmikul.
Liikluse loendurid Gonsiori ja Laikmaa tänava ristmikul. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna transpordiameti hanke võitnud firma Signaal töömehed paigaldavad praegu linna 11 suuremale ristmikule loendurid, mis hakkavad üle lugema sealt läbi sõitvaid erinevat liiki sõidukeid.

Täna olid Signaali töömehed ametis loendurite paigaldamisega Gonsiori ja Laikmaa tänava ristmikule. Iga sõiduraja kohale riputati eraldi seadeldis. Kokku on aga selliseid kohti linnas 11 ning töödega tuleb ühele poole jõuda märtsi lõpuks, et aprillis saaks loendamisega pihta hakata.

Signaali juhatuse esimehe Ats Tamme sõnul loetakse ristmikel igasuguseid sõidukeid ning tarkvara liigitab need viide erinevasse klassi. Need andmed jõuavad eelkõige liiklusasjatundjate kätte, et nad saaksid vastavat statistikat teha, kuid veebi või nutitelefoni vahendusel võivad Tallinna suurematel ristmikel toimuvat jälgida ka kõik inimesed.

«Seega saavad inimesed ka vaadata, millisel ristmikul on liikluskoormus ületanud keskmise taseme ehk on tekkinud ummikud,» selgitas Tamm. «Kui mingi suund läheb punaseks, siis on mõistlik valida liikumiseks mõni teine tee või oodata liikluse rahunemist.»

Peale Gonsiori ja Laikmaa ristmiku paigaldatakse loendusseadmed veel taksopargi, Endla tänava - Mustamäe tee - Paldiski maantee, Sõle – Tulika - Paldiski maantee, Endla – Koidu – Suur-Ameerika, Pronksi - Narva maantee – Jõe, Paldiski maantee – Tehnika, Tammsaare tee – Sõpruse puiestee, Tammsaare tee – Ehitajate tee, Järvevana tee – Tammsaare tee - Pärnu maantee ristmikule ning Paldiski maanteele linna sissesõidul ilmajaama juures.

Loendussüsteemi rajamise põhieesmärk on jälgida linnaliiklust sõiduradade ja sõiduvahendite liikide kaupa ning selle põhjal planeerida liikluskorralduse muutusi, kui selleks vajadus tekib.

«Minu isiklik hinnang on, et niisuguseid loenduritega varustatud ristmikke peaks Tallinnas olema 20 – 25, et saada linna liiklusest tegelikku pilti,» märkis Tamm.

Ta lisas, et sõidukite klassifitseerimisel oleks piisanud kolmest liigist, kuid transpordiamet soovis viit. Kui eristatavate liikide arv oleks väiksemaks jäänud, saanuks loendurid ka 25 ristmikule paigaldada. Hange toimus põhimõttel, et transpordiamet andis rahasumma ette ning võitis see, kes kõige rohkem ristmikke suutis pakkuda.

Loendurite andurid peavad eristama viite sõidukite liiki - sõidu- ja pakiautosid, lühikesi veoautosid, pikki veoautosid ehk poolhaagiseid või autoronge, lühikesi trolle ja busse ning pikki trolle ja busse.

Tamm mainis, et kui linna transpordiamet raha juurde saab, siis paigaldatakse loendurid ehk ka teistele ristmikele, et kokku saaks 25 kohta, rohkem pole ka vaja.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles