Tallinn valmistub autojuhte survestama

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tasuta ühistranspordi küsitluse häälte ülelugemine.
Tasuta ühistranspordi küsitluse häälte ülelugemine. Foto: Mihkel Maripuu

Nädal aega kestnud tasuta ühistranspordi hääletus näitas, et kolmveerand 68 000 hääletanust pooldas tasuta bussi-, trammi- ja trollisõitu ning see andis linnajuhtidele vabad käed erinevate meetmete rakendamiseks, et eraautode liikumine kesklinnas keeruliseks teha.

Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu kinnitas Postimehele, et lähtudes hääletamise tulemustest loeb linnavalitsus oma tegevuses liikluskorralduse arendamisel kõige tähtsamaks ikkagi ühisveondust.

«Kõik järgnevad otsused lähtuvad ühistranspordist,» rõhutas Sarapuu. «Olgu need siis seotud fooride juhtimise, parkimistasude, tasulise parkimise ala või millegi muuga.»

Fooride juhtimise ühe näitena kirjeldas abilinnapea olukorda, et kui linna liikluse juhtimiskeskuses on näha, et mingil ristmikul on tekkinud ummik ning busside rivi on pikaks veninud, siis juhtimise võimalusi kasutades lastakse ühissõidukid eelisjärjekorras läbi ning sõiduautod peavad ootama.

«Millised liikumispiirangud linnas tulevad, on praegu veel raske öelda, aga loomulikult vaadatakse üle ka parkimistasud ja parkimise kellaajad,» märkis Sarapuu. «See töö on alles ees, aga niisugused asjad tulevad.»

Tallinna trammi- ja trollibussikoondise juhatuse esimees Toomas Sepp on Postimehele öelnud, et linna transpordiamet on ühe trammiliikluse edendamise meetmena pakkunud välja lahenduse, et Viru ringist kuni Vabaduse väljakuni ning sealt edasi kuni Kosmose kinoni eraldatakse trammitee muust sõiduteest kummipostidega. See tähendab, et autod ei saa enam trammiteel sõita. Samasuguseid poste kasutatakse praegu mõnes kohas linnas ühistranspordiraja eraldamiseks.

Tasuta ühistranspordi kehtestamiseks peab linn saamata jääva tulu katteks mingid allikad leidma ning selleks nähakse nelja kohta, millest on juba ka räägitud. Esimene lahter on Sarapuu sõnul Tallinna autobussikoondise ning trammi- ja trollibussikoondise ühendamine ning nende ettevõtete osa kinnisvara müümine. Teine katteallikas puudutabki parkimist. Kolmas meede on tulumaksu laekumiste kasv, kuna tallinlaste arv suureneb. Neljandana nimetas abilinnapea Tallinna Veele ühisveevärgi rajamise eest makstava raha olulist vähenemist. See tähendab, et vajalikud rohkem kui 14 miljonit eurot loodetakse kokku saada küll.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles