Omanik tahab madalikule sõitnud tankeri homme lahti tõmmata

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna hommikul kell 6.55 sõitis laevade ankrualas Aegna saarest idas madalikule Bahama lipu all sõitev lastita tanker Kyeema Spirit. Õhtupoolikul saabusid Eestisse laeva omaniku esindajad, kes olukorra üle vaatavad ja kui kõik klapib, tõmmatakse laev teisipäeval madalikult lahti.

249 meetri pikkuse laeva pardal on 24 inimest, teatas politsei- ja piirivalveamet. Kyeema Spirit on ehitatud 1999. aastal, laeva pikkus on 250 meetrit ja laius 44 meetrit. Laeva omanik on Kanada ettevõte Teekay Shipping. Laeva süvis on veidi üle 8 meetri ning veesügavus sündmuskohal on ahtris 8 ja vööris 6 meetrit.

Tankerist lekib pilsivett, ohtu inimeludele ning reostusohtu hetkel ei ole.

Kell 7.07 sai teate õnnetusest piirivalvelaev PVL 101 Kindral Kurvits ning hakkas kohe avariipaika minema, aga kuna ta asus kaugel Osmussaare kandis, jõudis ta tankeri juurde kella 11.30 ajal.

Muuga sadamast väljus sündmuskohale kolm puksiiri.

Kella 9.30 ajal käis sündmuskohal piirivalvekopter, ei tuvastanud õlileket ega muud reostust.

Kella 11ks pole alust jõutud veel üle vaadata, mistõttu ei ole võimalikku kahju ulatust veel võimalik öelda, täpsustas PPA pressiesindaja Helen Uldrich.

Samuti ei ole veel teada, mis asjaoludel alus madalikule sõitis.

Kell 12: kohapeal on kolm puksiiri, sündmuse juhtimise on endale võtnud piirivalvealus.  Olukord on stabiilne, kinnitas Uldrich.

Meeskond on laeval, neile mingit abi osutada pole tarvis.

Esialgse plaani järgi üritatakse alust madalikult kätte saada. «Samas jälgitakse ilmastikuolusid, üle tuleb vaadata ka aluse enda olukord, kui palju ta kannatada on saanud,» ütles pressiesindaja.

Kell 13.20: enne laeva madalikult lahti tõmbamist soovib laeva omanikfirma lasta tuukritel tankeri kere üle vaadata, et täpsemalt üle vaadata võimalikud kahjustused.

«Enne tuukrite sukeldumist peab aga ilm paranema. See hetk, millal on ohutu minna, jääb tuukrite otsustada,» sõnas PPA merepäästekeskuse spetsialist Ivar Treffner Postimehele.

Täna varahommikul õnnetuse toimumise ajal puhus tuul 17 meetrit sekundis ja laine kõrgus oli umbes 3 meetrit, nüüd ilm veidi rahunenud, tuul puhub umbes 10 meetrit sekundis ja laine kõrgus on 1,5-2 meetrit. «Ennustuse kohaselt hakkab tuul õhtul vaibuma, veel parem on homme. Otsus sukeldumiseks tehakse aga kohapeal, see ei ole selline käsukorras tehtav asi,» selgitas Treffner.

Ta kinnitas, et tankeri lahtitõmbamisega kiiret pole - mida rohkem infot enne seda saadakse, seda paremaid otsuseid saab teha.

«Laev on stabiilne, kapten kinnitab, et leket ei ole. Selge, et midagi välistada ei saa, lahtitõmbamise käigus võib üht-teist juhtuda,» lisas Treffner.

Situatsiooni lahenemiseni jääb piirivalvelaev kohapeale valvesse.

Algul lekkima hakanud ballastivesi voolas Treffneri sõnul ilmselt paagist ära. «See on aga vesi, sellest reostusohtu ei teki,» selgitas ta.  

Ehkki Soome merepääste on valmis abipalve korral Eesti ametikaaslastele appi tõttama, pole Treffneri sõnul selleks praegu mingit vajadust. «Võib-olla on jäänud petlik mulje, kuid meil on ka endal päris hea reostustõrjevõimekus. Praegu saame ise hakkama,» ütles Treffner.

Kell 14.30 kinnitas juhtunut uuriv majandusministeeriumi ohutusjuurdluse keskus, et informatsiooni tankeri tehniliste rikete kohta pole. See aga ei välista rikete võimalikku esinemist. «Nii inimlik eksitus kui ka tehniline rike või mõlemad korraga on praegu uurimise võimalikud versioonid,» ütles keskuse ekspert Jens Haug Postimehele. Samuti võisid sündmuste arengut mõjutada ebasoodsad ilmaolud.

Kell 15.30 pole laeva omanikfirma tellitud tuukrid veel sündmuskohale jõudnud. Otsuse sukeldumise aja kohta langetavad nemad.

Kell 18 ütles Ivar Treffner, et välismaalt saabusid tankeri omaniku esindajad olukorda hindama ja edasised otsused, sealhulgas ka tuukrite kasutamise vajadus, võetakse vastu pärast seda. Laev vaadatakse kindlasti üle täna õhtul või homme hommikul, kuna omaniku huvides on tanker võimalikult kiiresti minema toimetada. See sõltub muuhulgas sellest, kui kiiresti laevafirma puksiirikompaniiga kokkuleppele saab, rääkis Treffner.

Kell 20 kinnitas Treffner, et omanikupoolne ekspertgrupp on laeva pardal ning vaatab olukorra tehnilisest ja matemaatilisest aspektist üle, andes laeva vigastustele oma hinnangu. Homme uurivad laeva ka tuukrid ja kui arvutused klapivad, tõmmatakse tanker juba samal päeval ka madalikult lahti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles