Russalka ristmiku asemel valmib Veerenni-Filtri teelõik

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tehnika tänava pikendus.
Tehnika tänava pikendus. Foto: graafika: Silver Alt

Tõenäoliselt tänavu suvel algab Tehnika tänava järjekordse pikenduse ehk Veerenni tänava ja Filtri tee vahelise lõigu ehitus. Russalka mitmetasandiline ristmik ja Põhjaväil jäävad paremaid aegu ootama.




Tallinna linnavalitsus ootab praegu valitsuse kinnitust euroraha eraldamise kohta, et saaks alustada Veerenni tänava ja Filtri tee vahelise lõigu ehitamisega. Eelmise aasta 15. mail avasid linnaisad pidulikult Tehnika tänava esimese pikenduse kuni Veerenni tänavani ning sealse uue ringtee ja jalakäijate tunneli.



Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš kinnitas, et Euroopa Liidu raha saamine uue töölõigu ehitamiseks on küll peaaegu kindel, aga enne valitsuse vastava kinnituse saamist ei saa seda veel lõplikult väita.



Boroditš lisas, et praegu uuendab K-Projekt paar aastat tagasi valminud Tehnika tänava pikenduse projekti. Töö peaks valmima mai lõpus. Kui selleks ajaks on ka valitsus lõplikult rahastamise kinnitanud, saab linn kohe ehitaja leidmiseks riigihanke välja kuulutada. Ehitustööd algavad tänavu ning lõpevad järgmise aasta esimeses pooles.



Põhjaväil lükkub edasi


Põhjaväila ja Russalka eritasandilise ristmiku väljajätmist tänavuse aasta ehitusplaanidest põhjendas Boroditš sellega, et valitsus tahab euroraha kasutada võimalikult otstarbekalt, mistõttu tuleb töödega alustada seal, kus seda saab kohe teha. Veerenni-Filtri teelõigu rajamisel ei ole mingeid takistusi, Russalka ristmiku ehitamist takistab aga vette ehitamise seadusaktide puudulikkus. Riigikogu pole siiani veel vastavaid seaduseparandusi vastu võtnud.



Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppel mainis, et uue teelõigu rajamine läheb esialgsete arvutuste järgi maksma umbes 55 miljonit krooni, millest 85 protsenti peaks laekuma Euroopa Liidu regionaalarengu fondist ning ülejäänud 15 protsenti võtab linn enda kanda.



Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi investeeringute talituse juhataja Julia Bergstein märkis, et Tallinn ise oli pöördunud ministeeriumi poole sooviga saada Veerenni-Filtri teelõigu ehitamiseks raha, kuna Põhjaväila rajamisega on probleeme. Ta lisas, et valitsuse positiivse otsuse korral tuleb pealinnale ELi regionaalarengu fondist 47,5 miljonit krooni.



Bergstein lisas, et Põhjaväila ning Russalka eritasandilise ristmiku rajamiseks on Tallinn lubanud rahastamise taotluse esitada 2012. aastal.



«Kuna meie rõõmuks ehitushangete hinnad praegu langevad, siis on lootust, et 2012. aastal saame ka seda projekti toetada. Vähemalt teeme kõik selleks, aga garantiid anda ei saa,» ütles Bergstein.



Kerge uuendus


Tehnika tänava pikenduse projekti koostas K-Projekt. Firma projektijuhtimise osakonna juhataja Toivo Viilep ütles, et praegu käib tõesti projekti mõningane uuendamine. Tema sõnul ei tähenda see põhimõttelist ringitegemist.



«Võrreldes endisega on liiklusskeem natuke muutunud,» ütles Viilep. «Üks uuendus on see, et kavandame teelõigule mõned foorid. Esialgses variandis neid ette nähtud ei olnud.»



Mingil määral lihtsustub uue teelõigu tagumine ehk Sõjaväe kalmistu juurde jääv osa. Varem oli ühendus Filtri teega ette nähtud väikese ringina, aga see jääb ära. Põhjus on selles, et K-Projekt valmistab praegu ette ka Ülemiste liiklussõlme suurejoonelist projekti, millesse ühe osana kuulub ühendus Filtri teega. Projekt peab valmis saama tuleva aasta veebruariks. Seega ei ole mõtet Filtri tee ristmikku praegu keeruliselt valmis ehitada, et see mingi aja pärast jälle maha lammutada.



2007. aasta kevadel alanud ning mullu mais valminud Tehnika tänava esimene pikendus läks maksma 73 miljonit krooni, millest 28 miljonit tuli Euroopa Liidult. Vana-Lõuna tänavast kuni Veerennini on Tehnika tänaval mõlemas suunas üks sõidurada ning bussipeatuste jaoks taskud. Veerenni tänava ristmik on kahetasandiline, nii et jalakäijad ja jalgratturid pääsevad autotee alt takistamatul läbi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles