Ülemiste viadukti kõige keerulisemad tööd on läbi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ülemiste viadukti ehitus.
Ülemiste viadukti ehitus. Foto: Priit Simson.

Suur-Sõjamäe tänavat Järvevana teega ühendav 85 meetri pikkune viadukt üle Tartu maantee peab septembri lõpuks valmis olema. Ehitajad lubavad isegi varasemat tähtaega.

Viadukti rajamise peatöövõtja Merko Ehituse ehitusdirektor Andres Agukas lubas täna ajakirjanikele, et augustis peaksid kõik olulisemad tööd valmis saama ning september jääb lihtsalt «asja vormistamiseks».

Agukase juttu võib isegi uskuma jääda, sest viadukt on õnnelikult üle Tartu maantee toodud. See oli ka kõige keerulisem töö rajatise juures. Praegu käivad põhitööd viaduti mahasõitude juures, kus rajatakse muldkeha. Natuke on veel teha ka betoneerimistöid. Sellele järgneb juba asfalteerimine, äärekivide paigaldamine ning muud tee-ehituse juures vajalikud toimingud.

Agukas rõhutas, et betoneerimistööd Tartu maantee kohal kujunesid tõesti kõige keerulisemateks. Õnneks on need nüüd läbi. Öösiti, kui liiklus Ülemiste liiklussõlmes on kõige hõredam, käis raketiste ehitamine. Suuri prahmakaid ei juhtunud, kuid tuli siiski ette juhtumeid, kui mõni uljaspea liialt suure kiirusega sõites raketistesse kiilus.

Tartu maanteel on viadukti all kuni ehitustööde lõppemiseni mõlemas suunas lahti kolm sõidurada, kuid need on tavapärasest natuke kitsamad. Seetõttu peavad autojuhid jätkuvalt ettevaatlikud olema.

Betoonist viadukti teeosa on 7,5 meetrit lai. See võimaldab sinna kaks sõidurada paigutada. Liiklus käib viaduktil aga ainult ühes suunas - Suur-Sõjamäe tänavalt Järvevana teele. Vastu tulles Statoili soovidele rajatakse viaduktilt ka mahasõit, mis võimaldab autodel pöörata Järvevana tee äärsesse tanklasse.

Viadukti ehitusega tutvuma tulnud Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš kinnitas, et rajatise valmimine leevandab natukenegi ummikuid Ülemiste liiklussõlmes, sest Suur-Sõjamäelt tulevad autod ei pea enam foori taga seisma. Ta avaldas lootust, et juba järgmisel aastal algab Ülemiste sõlme kapitaalne ümberehitus. Praeguseks on lõpujärku jõudnud vastavad projekteerimistööd.

«Meil ongi nii välja kujunenud, et igal aastal ehitame linnas ühte viadukti,» lisas abilinnapea. «Mullu valmis Smuuli tee pikenduse viadukt, tänavu saame valmis Tartu maantee viadukti ning järgmisel aastal alustame siinsamas juba järgmiste ehitustega.»

Ülemiste viadukti rajamine algas eelmise aasta 1. detsembril. Ehitamine ja projekteerimine kokku läheb maksma 39,7 miljonit krooni. Ehitushanke võitsid ühispakkumise teinud Merko Ehitus, Järelpinge Inseneribüroo ning Tallinna Teede AS.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles