Ülemiste viadukt on liiklusele avatud

Uwe Gnadenteich
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suur-Sõjamäe tänavalt Järvevana teele viiva viadukti avamine.
Suur-Sõjamäe tänavalt Järvevana teele viiva viadukti avamine. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Täna kell 13.30 sõitsid esimesed autod üle uue Ülemiste viadukti, mis ühendab Suur-Sõjamäe tänavat Järvevana teega.


Veerand tundi hiljem oli viadukt oma eesmärgi täitnud ning Suur-Sõjamäe tänav oli foori taga ootavatest autodest tühi ning nii peaks see nüüd jäämagi.

Linnapea Edgar Savisaar nentis, et uute viaduktide avamine hakkab Tallinnas heaks traditsiooniks muutuma. «Eelmisel aastal avasime viadukti Smuuli teel, täna avame viadukti Ülemistel,» ütles linnapea.

«Ülemiste ristmiku foorid seadistatakse tänase päeva jooksul ümber ning see muudab kogu ristmikul liikluse veelgi sujuvamaks,» lausus abilinnapea Deniss Boroditš. Ta lisas, et fooride režiime ei saanud muutma hakata enne, kui viadukt on avatud.

Ühesuunalise liiklusega kaherajaline 85 meetri pikkune viadukt kulgeb üle Tartu maantee Suur-Sõjamäe tänavalt Järvevana teele. Viaduktil on kaks sõidurada, millest vasakpoolne viib Statoili tanklasse, parempoolne Järvevana teele.

Täna kehtima hakanud liiklusskeemi kohaselt saab Suur-Sõjamäe tänavalt Järvevana teele ainult üle viadukti sõites. Ristmikule jääb Suur-Sõjamäe tänava poolt sõites üks parempöörde rada kesklinna suunale ja kaks vasakpöörderada linnast väljuvale suunale. Sealtkaudu enam Järvevana teele ei pääse.

Ühe viadukti ehitaja, AS-i Merko Ehitus juhatuse liikme Andres Agukase sõnul oli Suur-Sõjamäe ja Järvevana tee vahelise objekti kõige keerulisemaks ülesandeks ehitusajal mõlemas suunas kolme sõiduraja tagamine. «Antud ülesanne nõudis tööde teostamist selliselt, et liiklus toimuks pidevalt ehitatava silla all. Teoks sai keeruline lahendus tänu kõikide osapoolte ühisele pingutusele,» ütles Agukas.

Viadukti projekteerisid OÜ Järelpinge Inseneribüroo ja ehitasid Tallinna Teede AS ning AS Merko Ehitus. Viadukti rajamine läks maksma 39,7 miljonit krooni.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles