Trammiteede remont kiratseb

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Linnahalli juures käib praegu rahanappuse kiuste remont, seal vahetatakse tänavu välja 250 meetrit rööbasteed.
Linnahalli juures käib praegu rahanappuse kiuste remont, seal vahetatakse tänavu välja 250 meetrit rööbasteed. Foto: Liis Treimann

Postimehe lugeja saatis toimetusele pildid sellest, kui halvas seisus on pealinna trammiteed. Trammi- ja trollibussikoondis põhjendab tegematajätmisi rahanappusega.



Lugeja tehtud piltidelt on hästi näha, kuidas trammirööpad mitmes kohas, näiteks Kopli liinil Sitsi ja Angerja peatuse vahel tugevalt lainetavad. Selle tõttu vibreerivad trammid sõidu ajal ning tekib müra.



Teiseks juhtis pildid saatnud linlane tähelepanu rööbaste liialt suurtele vahedele liitekohtades, millest ülesõitmine võib kahjustada trammide veermikku. Mõnes kohas on rööbaste keevitus kahtlase väärtusega, mistõttu võib olla vaid aja küsimus, millal liides puruneb.



Tallinna trammiteedel võib leida ka niisuguseid kohti, kus vihmase ilmaga pritsib rööbaste alt vett ja muda, sest liiprite alust ei ole vajalikul määral tugevdatud.



Linnale kuuluva Tallinna trammi- ja trollibussikoondise (TTTK) tehnikadirektor Jüri Malken ütles, et trammiteede remont on kallis lõbu – ühe kilomeetri rööbastee kordategemine maksab 15 miljonit krooni. Linnas on aga kokku ligi 34 kilomeetrit rööpaid.



Arvestuste järgi tuleks Tallinnas aastas vahetada rohkem kui kaks kilomeetrit rööbasteed. Tänavu piirdub TTTK aga vaid ligi 400 meetriga, sest rohkemaks ei jätku raha.



«Meil on ikka mitu päris koledat lõiku tõesti olnud,» kinnitas Malken. «Neist Kadriorg sai eelmisel aastal lõpuks korda. Paljud Nõukogude ajal ehitatud viletsad lõigud, näiteks Tondi tänaval, tuleks veel välja vahetada.»



Suurte liitekohtade kohta ütles Malken, et need on omamoodi «kompensaatorid». Suvel kuuma ilmaga rööpad paisuvad ja liitekohad on väiksemad, külma ilmaga jälle suuremad. Trammide mahasõitu on põhjustanud ka see, et renniga trammirööbaste asemel kasutatakse vahel tavalisi rööpaid ning üleminekud ei ole kõige paremad.



«Kõik sõltub aga rahast, praegu on meie eelarvet kõvasti vähendatud ning püüame rööbasteed nii hästi kui võimalik korras hoida,» märkis Malken. «Sageli tuleb ka selle peale minna, et lihtsalt vähendada trammide kiirust mõnel lõigul. Sellele vaatamata juhtub kahjuks ikka mahasõite.»



Oma õigustuseks lisas ta: kohtumisel Helsingi trammifirma juhtidega tõdesid Soome kolleegid, et ka Helsingis tuleb umbes kord nädalas ette trammide rööbastelt väljasõite.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles