Mutli: tramm Lasnamäele nelja aastaga on reaalne

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prantsuse firma Systra välja töötatud uute trammiliinide projekt.
Prantsuse firma Systra välja töötatud uute trammiliinide projekt. Foto: Postimees.ee

Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli kinnitas, et nelja aastaga kesklinna Lasnamäega ühendava trammiliini ehitamine on täiesti reaalne, kuid järgmisel aastal veel küll midagi ei juhtu.


Mutli väitel ei ole raha maalilmast kuhugi kadunud, kuigi majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei ole Lasnamäe trammi projekti senini eurorahade saamiseks kõlbulikuks pidanud.

«Seetõttu 2010. aastal veel midagi ei juhtu, aga vaatame, kuidas asjad edasi arenevad,» märkis abilinnapea. «Olen veendunud, et trammiliin tuleb ehitada ikka sinna, kus elab palju inimesi. Seetõttu oleks Lasnamäega ühendus kindlasti vajalik. Samal ajal on suhteliselt mõttetu viia trammiliin lennuväljale, kus reisijaid oleks oluliselt vähem.»

Mutli sõnul on üpris reaalne pikendada trammiliini ka Tondilt Järvele. Seal tuleks ehitada vaid paar kilomeetrit trammiteed, kuid reisijaid oleks kindlasti palju, sest juba Järve kaubanduskeskust külastab iga päev suur hulk inimesi.

Täna hommikul ütles Tallinna linnavolikogu esimees Toomas Vitsut ERRi raadiouudistele, et pealinna visioon trammiliikluse arengust näeb ette liinide olulist pikenemist - ida suunas Kallaveresse, kirde suunas Meriväljani ning mööda Tartu maanted isegi Peetri külani.

Mutli sõnul on niisuguseid aregukavu arutatud küll, kuid need jäävad esialgu kaugemasse tulevikku.

Ka Vitsut mainis, et eelkõige on trammiliinide pikendused vaja välja arendada linna piires ning alles pärast seda asuda kaugemate plaanide juurde.

Ühe uuendusena trammiliinide tulevaste marsruutide osas on lisatud läbimurre Pärnu maanteelt Tondi tänavale ning sealtkaudu mööda Tammsaare teed Väike-Õismäeni välja.

Siiani on tulevaste trammiteede kaardil kirjas, et trammid peaksid kesklinnast Mustamäele sõitma mööda Sõpruse puiesteed. Uuel kaardil on aga trammiteede läänesuunaline haru paigutatud hoopis Paldiski maanteele.

Vitsuti sõnul on trammiteede uued suunad kaardile tekkinud asjatundjate töö tulemusel.

Tallinna trammiteede kaarti värskendanud komisjoni kuulusid lisaks Vitsutile Sweco projekti raudteede ekspert Reedik Võrno, tuleviku-uurija Erik Terk, arhitekt Ignar Fjuk ning teised spetsialistid.

Vitsut on veendunud, et pealinna ühisveondus peakski tulevikus olema trammikeskne. Bussid hakkaksid aga trammidele reisijaid ette vedama. Niisugune süsteem on juba päris põhjalikult kavandatud Lasnamäele.

Tallinna trammi tuleviku osas on kõige põhjalikuma uuringu koostanud Prantsuse firma Systra. Nende arvutuste järgi läheks uue kiirtrammiliini rajamine Lasnamäele maksma rohkem kui kaks miljardit krooni. Tavaline tramm oleks mitu korda odavam.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles