Veebruarist tuleb Tallinnas bussi kauem oodata

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Teet Malsroos / SL Õhtuleht

Kulude kokkuhoiu eesmärgil teeb Tallinna transpordiamet ringi pealinna paljude bussiliinide sõidugraafikud, mistõttu hakkavad ühissõidukid tipptunnivälisel ajal senisest harvemini liikuma.


Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul on muudatustel kaks eesmärki - hoida linna transpordikulusid kokku ning säilitada autobussikoondises võimalikult palju töökohti.

«Sõitjate arv on langenud, sest töötuid on palju ning inimestel ei ole enam vaja ühissõidukeid niipalju kasutada,» põhjendas Aas. «Ükskord saab aga iga masu otsa ning inimesed hakkavad jälle senisest rohkem ühistransporti kasutama»

Ta lisas, et muutused bussiliikluses toimuvad järk-järgult. Kõik ei ole veel päris selge, osa võimalikke muudatusi on alles arutluse all.

Esimene põhimõte on see, et hommikustel ja õhtustel tipptundidel säilitada niipalju kui võimalik praegune olukord. Muudel kellaaegadel muutub bussiliiklus senisest hõredamaks. Järgmised sammud on niisugused, et tipuväliselt hakatakse liigendbusside asemel kasutama võimalikult palju lühikesi busse ning suveks suletakse ajutiselt osa ekspressliine.

«Mõne liini kadumisest on praegu veel vara rääkida,» kinnitas Aas. «Transpordiametile on tehtud ülesandeks hinnata erinevate liinide täituvust ning alles pärast tulemuste selgumist saab midagi täpsemalt rääkida. Eelkõige vaatame paralleelseid liine. Kui sõiduvõimalus on tagatud ühe ühissõidukiga, siis tuleb kaaluda teise otstarbekust.»

Abilinnapea märkis, et trammi- ja trolliliikluses toimusid muutused juba eelmisel aastal, näiteks vähendati 3.liinil trammide arvu. Seetõttu ei ole tänavu selles osas suuri muudatusi ette näha, aga midagi võib siiski juhtuda.

Ta tõi näiteks 9.trolliliini, mis Koplis kulgeb endisest Rahu kinost kuni lõpp-peatuseni trammiliiniga kõrvuti. Viimased peatusevahed sõidavad trollid seal pooltühjalt. Seetõttu kaalutakse võimalust, et trollid pööraksid endise Rahu kino juures Mustamäe poole tagasi. Selline lahendus eeldab aga tagasipöörde väljaehitamise.

Üks kokkuhoiu koht on Aasa sõnul see, et paberpileteid saab tulevikus osta vaid ühissõiduki juhi käest. Need on piletid, mida ei ole vaja enam augustada. Samas hakatakse kioskites müüma elektroonilisi mitme korra pileteid, mis tuleb ühissõidukis vastavasse lugejasse sisestada ning iga kord loetakse üks sõit kaardilt maha. Selline süsteemi tahab linnavalitsus evitada järgmise aasta algusest.

«Loomulikult vajab niisugune süsteem täiendavaid investeeringuid, kuid pikas perspektiivis tuleb see ikkagi odavam,» kinnitas Aas. «Võimalik, et saame selleks ka euroraha.»


Muutused bussiliikluses

Alates 1. veebruarist muutuvad tipuvälisel ajal ning laupäevadel ja pühapevadel bussiliinide 1A, 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 17A, 18, 19, 23, 33, 35, 44, 46, 48, 50, 51, 53, 55, 56, 58, 60, 63, 67 ja 68 sõidugraafikud.
Veebruarist asendatakse väljaspool tipptunde 15. liinil liigendbussid tavalistega, teistel liinidel vastavalt busside täituvusele. 60. liinilt võetakse ära üks ja 67. liinilt kaks haagisbussi.
Kaalumisel on ekspressliinide sulgemine suveajaks 1.06 - 31.08.
Muutustega liinidel ja püsikulude kokkuhoiuga loodab autobussikoondis säästa 50 milj. kr.
Linnaeelarves on bussiliiklusele tänavu ette nähtud 432 milj. kr, mullu oli summa 519 milj.

Allikas: Tallinna transpordiamet

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles