Ühissõidukite liiklus Tallinnas jääb üha hõredamaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mida vähemaks busse liinidele jääb, seda suuremaks trügimiseks läheb.
Mida vähemaks busse liinidele jääb, seda suuremaks trügimiseks läheb. Foto: Peeter Langovits.

Tallinna linnavalitsus on pikka aega rõhutanud ühisveonduse eelisarendamise vajalikkust pealinnas, kuid vastupidiselt sellele kahaneb viimaste sõiduplaanide muutustega pidevalt nii busside, trollide kui trammide arv liinidel.


Numbrid kõnelevad enda eest. Eelmise aasta veebruaris liikus Tallinnas tipptunnil 285 bussi, septembriks oli see arv kahanenud 279-le ning tänavu veebruaris on väljas 272 bussi. Tallinna autobussikoondise (TAK) andmetel on transpordiamet tänavu I kvartalis tellinud TAK-lt 4,8 protsenti vähem teenust kui mullu samal ajal.

Kokku on kuivanud ka trammi- ja trolliliiklus. Mullu veebruaris liikus tipptunnil pealinnas 92 trolli ja 59 trammi. Sügisel olid need numbrid vastavalt 83 ja 55 ning samasugusteks on arvud jäänud ka tänavu veebruaris. Märtsis kaob liinilt aga veel üks troll. Tõsi, pikkade trollide hulh on aastaga kasvanud kolme võrra.

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul muudetakse busside, trollide ja trammide graafikuid sõitjate loendamise ning vaatluste tulemuste alusel.Vaatlusi tehakse pidevalt Tallinna kõigil ühissõidukite liinidel.

Harjo selgitas, et loendus toimub ühissõidukitesse paigaldatud elektrooniliste loenduritega, mis loevad kokku kõigis peatustes sisenenud ja väljunud inimesed. Välisvaatlusi teevad aga ameti töötajad enimkoormatud liinilõikudel ning määravad niimoodi sõidukite täituvuse. Eesmärk on tagada linlastele liikumisvõimalus siis, kui seda kõige enam vajatakse.

«Ühistransport on tervik,» selgitas Harjo. «Muudatused ühel liinil toovad kohe kaasa muutused ka mujal. Seetõttu vaatame korraga tervet ühte suunda. Sõiduplaanide muudatused ei põhjusta alati veomahu vähenemist ehk graafikute hõrenemist.»

Ühe olulise näitena tõi ta Viru keskuse terminali. Kui seal ühe bussiliini graafikut muuta, tuleb ümber teha ka teiste liinide väljumisajad, sest liiklus terminalis on äärmiselt pingeline.

Varem on transpordiamet kinnitanud, et tänavu 1. juunist pannakse kõik ekspressliinid suveks kinni. Samas liiguvad linnas ringi jutud, et tegelikult lõpetavad need liinid töö aasta lõpuni.

Harjo ütles, et praegu ei ole veel ekspressliinide ajutine sulgemine lõplikult otsustatud. Selgitusena mainis ta, et suvel on liiklus Tallinnas nagunii tavalisest hõredam, mistõttu jõuavad ka tavalised liinibussid ühest lõpp-peatusest teise tavapärasest kiiremini ning ekspressliine polegi justkui vaja töös hoida.

TAKi andmetel on transpordiamet eelmise aasta algusest kuni praeguseni muutnud bussiliinide graafikuid 11 korda. Mõnel korral on ümber tehtud vaid ühe liini, vahel aga korraga 20 - 30 liini sõidugraafikud. Suuremad muutused toimuvad kevadel ja sügisel.

Trollide sõiduplaanid on samal ajal muutunud neli ning trammide graafikud kuus korda. Transpordiameti andmetel 1. märtsist trammide liikumises tööpäevadel midagi uut ei juhtu, küll on aga mõned graafikumuutused ette näha puhkepäevadel.

Ühissõidukid Tallinnas

2009. a. veebruaris oli tipptunnil väljas 285, septembris 279 ning tänavu veebruaris 272 bussi.
2009. a. veebruaris oli tipptunnil väljas 92 ja tänavu veebruaris 83 trolli ning alates märtsist on neid 82.
2009. a. veebruaris oli tipptunnil väljas 59 trammi, tänavu märtsis on neid 55.
2009. a. linnaeelarves oli bussiliiklusele eraldatud 508,3 milj., tänavu 432,3 milj. kr.
2009. a. linnaeelarves oli trammi- ja trolliliiklusele eraldatud 234,3, tänavu 233,6 milj. kr.

Allikas: Tallinna linnavalitsus, transpordiamet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles