Löökaugud tänavakattes paljunevad kiiresti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Löökaukude lappimine Lauteri tänaval.
Löökaukude lappimine Lauteri tänaval. Foto: Priit Simson

Aktsiaseltsi Tallinna Teed töömehed parandavad igas ööpäevas umbes poolsada löökauku pealinna tänavatel, aga uued augud tekivad veelgi kiiremini juurde.


Täna päeval olid Tallinna Teede mehed ametis kesklinnas Lauteri tänava asfaldiaukude lappimisega. Aurav talvine parandussegu visati auku, siluti ühtlaseks, lükati rulliga üle ning autosid lõhkuv suurem oht oligi kõrvaldatud.

Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg kinnitas, et Tallinna Teede aktsiaseltsi kolm brigaadi lapib pealinna tänavaid ööpäevaringselt. Linna tänavuses eelarves on teede korrashoiuks ette nähtud 55 miljonit krooni. Mullu oli see summa aasta lõpuks 91,2 miljonit.

«Tuleb rõhutada, et eelmistel aastatel on tänavate korrashoiu eelarvesummat täpsustatud ja raha juurde antud vastavalt remondikulude tegelikule suurusele ning tõenäoliselt tehakse nii ka tänavu,» ütles Sulg.

Ta lisas, et lumekoristusega ei ole teeremondiraha kuidagi seotud. See tähendab, et kui tänavu on eelmiste talvedega võrreldes tulnud oluliselt rohkem lund linnast välja vedada, siis augulappimine selle all ei kannata.

Asfalditehased hakkavad tavaliselt tööle aprilli teises pooles, kuid kõik sõltub loomulikult tegelikust õhutemperatuurist, millal saab tõsiste teetöödega alustada.

Sulg mainis, et põhiline augulappimine käib praegu õhtuti ja öösiti, kui liiklus on linnas hõredam. Vaiksematel tänavatel saab tööd teha ka päeval.

Kogu tegevus käib nii, et Tallinna Teede inspektorid sõidavad pidevalt mööda linna ringi ning panevad kirja kohad, kus oleks augutäidet vaja. Seejärel saadetakse remondibrigaadid välja. Täna näiteks oli kommunaalameti arvutisse jõudnud nimekiri 42 löökaugust. Ööpäeva jooksul peaksid need kohad parandatud saama. Alustatakse loomulikult kõige ohtlikumatest aukudest.

Sulg mainis, et kõige enam tekitab tänavakattesse auke sooja ning külma vaheldumine. Päeval sulatab, öösel külmetab ja nii jää asfaldi puruks pressibki. Kuid põhjuseid on teisigi.

«Mitmeid kohti uurime isegi praegu,» ütles Sulg. «Näiteks Sõpruse puiesteel kahtlustame, et üks asfaldipaan on teistest erineva kvaliteediga, mis põhjustaski teekatte lagunemise.»

Tallinna Teede teehoiudirektor Sergei Kulakov kinnitas, et talvise seguga aukude lappimine on suhteliselt kallis, mistõttu tehakse eelkõige korda hädavajalikud kohad.

«Linn maksab meile nii palju, kui me tööd teeme,» tõdes Kulakov. «Igal pool ei ole ka mõtet lappida. Kus on ikka kolmekümne kilomeetri tunnikiiruse piirang, seal auku sõites ilmselt autot ära ei lõhu. Näha aga on, et linnas tänavate lagunemist tänavu ikka jätkub.»

Eelmiste aastate kogemusele tuginedes loodab kommunaalamet Tallinna peamagistraalide löökaugud kõrvaldada 15. maiks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles