Linnajuhid lubasid Kalamaja rahvale, et tasulist parkimist ei tule

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

17. juunist laieneb märgatavalt Tallinna tasulise parkimise ala, ehkki 2007. aastal kinnitasid linnajuhid, et tasulist parkimisala ei laiendata enne 2012. aastat.  



Linnavalitsus otsustas sel nädalal, et 17. juunist laieneb tasulise parkimise ala kogu Kalamajale ning suureneb veidi Kadriorus ja bussijaama ümbruses.

«Ajuvaba,» kommenteeris tasulise parkimisala laiendamist eile Kalamajas jalgrattal mööda Niine tänavat kesklinna poole vändanud Piret Ellamaa. «Kui kohalikud elanikud ei peaks parkimise eest maksma, võiks selline asi liikluse korrastamise seisukohalt arvesse tulla, muidu mitte.»

Ellamaa ei usu, et keegi vana- või kesklinna ruttav inimene pargiks oma auto Volta tänavale või kuhugi mujale Kalamaja lõppu.

Kannatavad kohalikud

Nädalavahetusel Uus-Kalamajast ära koliv Liina Remmer ütles, et on kogu aeg autot maja ees tänaval hoidnud. Kui pärast parkimisala laiendamist tuleb selle eest aastas 600 krooni maksta, ei ole see tema hinnangul Kalamaja elanike suhtes õiglane. «Minu arvates ei ole see küll mõistlik,» tõdes Remmer. «Lugesin ka imestusega lehest, et inimesed justkui ise tahaksid seda.»

Salme tänaval kahe väikese lapsega jalutanud Alo Stamm mainis, et tema elab Vabriku tänaval ja seal ei ole küll mingit autode uputust. Ta lisas, et tasulise parkimisala laienemine tähendab kindlasti ebameeldivusi. Kas või seda, et külalised peavad hakkama nüüd parkimistasu maksma. Kalamajas on suhteliselt väikesed hoovid ning sinna kõik autod ära ei mahu.

Stamm mainis, et tasulise parkimisala laiendamise asemel võiks linn hoopis mõelda parkimisplatside või -majade rajamisele Kalamajas. Praegu ei ole seal ühtegi niisugust kohta.

Väike-Patarei tänava majaomanik Madli Vitismann kinnitas, et temale tekitab tasulise parkimisala laienemine peavalu. Kui ta üürnikega lepingu sõlmis, said nad oma autosid maja eest tasuta hoida. Kui nüüd peavad üürnikud hakkama aastas parkimiskaardi eest 600 krooni maksma, siis tähendab see neile üüritingimuste halvenemist ja nad võivad hakata üüri alla kauplema.

«Halvemal juhul võib see tähendada isegi seda, et praegused üürnikud lahkuvad,» tõdes Vitismann. «Üks meie majas elav lastega pere on Tallinnas alla aasta elanud. Mida nemad siis nüüd tegema peavad, et oma autot tänaval hoida?»

Vitismanni sõnul ei taha ta ka hoovi parkimiskohti rajama hakata, sest see tähendaks niigi vähese roheluse hävitamist.

Autod ei mahu ära

Eile päeval võis Suur-Patarei tänava vanalinnapoolses otsas tõesti täheldada palju parkivaid autosid, mis seisid mõlemal pool teed ning mille vahelt kaks sõidukit kõrvuti läbi ei pääsenud. Ka Niine tänava üks sõidurada oli täielikult seisvate autode valduses.

Aga mida kaugemale vanalinnast, seda hõredamalt tänavate ääres sõidukeid näha oli. Tulevase tasulise parkimisala lõpus jagus vabu kohti küllaga.

Tallinna linnavalitsus saatis volikogu poole teele määruse eelnõu, mille järgi laieneb tasulise parkimise ala kogu Kalamajale ning natuke ka Kadriorgu ja bussijaama ümbrusse. Uus parkimiskord hakkab kehtima 17. juunil.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles