Tallinn võib kunagi saada kahe kilomeetri pikkuse tunneli

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ühe esimese kohana tahab Tallinna linnavalitsus välja ehitada Ülemiste mitmetasandilise liiklussõlme.
Ühe esimese kohana tahab Tallinna linnavalitsus välja ehitada Ülemiste mitmetasandilise liiklussõlme. Foto: Liis Treimann

Tallinna arengukava kuni 2030. aastani näeb magistraaltänavate võrgu arengu ühe variandina ette 1,5 – 2 kilomeetri pikkuse tunneli rajamist.


Tallinna liiklusmagistraalide arengus on kaks suuremat eelistust Põhja- ja Lõunaväil. Põhjaväil läbib trassivalikute alusel merekaldani arenevat kesklinna. Planeerimise käigus on aga selgunud, et selle magistraali edelasse suunduvale harule ei leidu maapinnal mõistlikku teed, mistõttu tuleb kas raudteekoridori või Telliskivi tänava alla rajada tunnel, mille pikkuseks kujuneb kuni kaks kilomeetrit. Tunnelisse võiks suunduda ka osa juba valmis olevast Põhjaväilast ehk Ahtri tänavast.

Tulevase Lõunaväila ühe osa moodustab läbimurre Peterburi teele, Järvevana teega ühenduses olev Filtri raudteeviadukt ning Püssirohu tänava pikendus Toonela teele.

Tänavavõrgu piisava läbilaskevõime saavutamiseks on vaja rajada linna keskusest lõuna poole jäävale alale ida-läänesuunalisi ühendusteid, mis esialgu korvaksid Lõunaväila puudumist. Selleks on kavas ehitada Tallinna väike ringtee Smuuli teest kuni Viljandi maanteeni ning hiljem läbi Pääsküla raba Mustamäeni.

Teiste oluliste magistraalteedena on arengukavas märgitud Tammsaare tee pikendus Astangu asumi suunas ning väiksemad teed sealkandis, Kadaka tee ühendamine Pääsküla möödasõiduteega, Maleva tänava ja Paljassaare tee kokkuviimine, Kalamaja möödasõidu ühendustee Kopli tänavaga ning selle viimine Paldiski maanteeni.

Lisaks magistraalteede arendamisele on arengukavas ette nähtud välja ehitada asumitesisesed seni rajamata, aga vajalikud teed Lasnamäe linnaosas. Samuti ehitatakse uued jaotustänavad uuselamute piirkondades, et tagada vajalik bussiliiklus ja elanike liikumine.

Mitu kavandatud magistraalteed jääb Tallinna lähivaldadesse, eelkõige Rae ja Harku valda. Mõne kehtivas üldplaneeringus kavandatud ühenduse kulgemine on täpsustunud. Niisuguste teede hulka kuulub näiteks osaliselt tunnelis kulgev Laagna tee ühendus Järvevana teega, mis peaks oluliselt vähendama probleeme Türnpu ja Odra tänava suunal.

Uute mitmetasandiliste liiklussõlmedena peaksid valmina Ülemiste ning Sitsi mäe ristmik koos raudteeviaduktiga, samuti Haabersti ja Russalka eritasandiristmik.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles