Ike Volkov: Nõmme raudtee alla ringristmiku rajamine on raharaiskamine

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ike Volkov.
Ike Volkov. Foto: Toomas Huik.

Arhitektide Liidu esimees Ike Volkov peab linnavalitsuses heaks kiidetud Nõmme raudteeülesõidu ümberehitamise projekti utoopiliseks raharaiskamiseks, sest see suurendaks veelgi ummikuid ning halvendaks jalakäijate ja ümberkaudsete elanike tingimusi.

Tallinna endise peaarhitekti hinnangul peaks eesmärk olema Nõmme keskusest ja kitsastelt tänavatelt liikluse ära viimine, mida saaks näiteks Pärnu maanteelt otse Mustamäele Selveri juurde teelõigu rajamise ning Nõmmelt Hiiuni viiva Raudtee tänava laiendamise ja kahesuunaliseks muutmise abil.

«Praegune lahendus toob liiklust Nõmme keskusesse juurde ja suurendab seal ummikuid, mis juba praegu ulatuvad hommikuti ja õhtuti üle raudtee Järveni ja Kivimäeni,» märkis Volkov.

Tema sõnul on raudtee alla ehitatava ringtee lahendus arhitektuuriliselt kehv - tuleks tõsta raudteed, samas kaevata ligi kuue meetri sügavune auk ning rajada betoonpiirded.

«Hiigelpandused päris hoovide servas, kõnniteed kadunud - jalakäijate liiklus täitsa sassis! Buss peab ju alt läbi mahtuma ja pööret sooritama,» kirjeldas Volkov ebaotstarbekaid lahendusi. «Sellise ressursi raiskamine siia on mõttetu!»

Volkovi sõnul halveneks uue liiklussõlmega veelgi jalakäijate olukord, mis niigi on eluohtlik: «Sisetänavatel pole kõnniteid, tänavad on nii kitsad, et kaks autot ei mahu kõrvuti sõitma.»

Volkov rõhutas, et Pärnu maantee ei ole transiitmagistraal, vaid elamute vahel kulgev tänav ning seetõttu pidas ta Nõmme raudtee alla liiklussõlme rajamise projekti ebaotstarbekaks rahakasutamiseks.

Ja seda eriti olukorras, kus palju olulisem ristmik, Tondi ülesõit ootab lahendust mitu aastat.

Tallinna linnavalitsus kiitis 6. augustil heaks Nõmme raudteeülesõidu ümberehitamise projekti, mis muu hulgas nägi ette senisest ühetasandilisest ülesõidust umbes 300 meetri kaugusele ja osaliselt raudtee alla autodele ringtee rajamise.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles