Tallinna lennujaama erabussiliin toppab firmade huvi taga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lennujaama lepingulised taksod kliente ootamas.
Lennujaama lepingulised taksod kliente ootamas. Foto: Liis Treimann

Tallinna lennujaama terminali juhataja Mati Sillaku sõnul on temani jõudnud küll selliseid kaebusi, et taksojuhid küsivad lennureisijatelt kesklinna sõitmise eest üüratuid summasid, kuid neid juhtumeid polevat palju. Olukorra lahendamise ühe variandina on linna transpordiametile pakutud välja kesklinna otse bussiliini käivitamist, kuid sellest ei ole siiani asja saanud.

Tallinna lennujaama lepinguliste partneritena võivad terminali ees kliente oodata Tulika Takso, Tallinna Taksopargi ning Tallink Takso autod. Süsteem töötab nii, et peatuse ees olev kaamera tuvastab auto numbri ning õigele taksole avaneb tõkkepuu. Teised taksod sisse ei pääse.

Kui inimene tuleb mõne muu firma taksoga lennujaama, siis saab auto sõita ühissõidukite rajale ning seal reisija maha panna. Tellitud taksod sõidavad tasulisse parklasse, kus on võimalik veerand tundi tasuta seista.

«Kui mittelepingulised taksod seisavad tühjalt ühistranspordi rajal, siis tegeleb nendega politsei,» ütles Sillak. «Samuti oleme mitu korda kutsunud taksosid kontrollima mupo.»

Tallinna transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitas, et otseliini käivitamisest lennujaama ning kesklinna vahel on juttu olnud küll, kuid ühisele otsusele ei ole siiani jõutud. Tegemist võiks olla kommertsliiniga. Näiteks Helsingis toetab Harjo sõnul sellist liini lennufirma Finnair ja linna hotellid. Tallinnas võiksid osalised olla lennujaam, Tallinna Sadam ning kesklinna hotellid. Pärast masu saabumist kadus firmadel huvi niisuguse projekti vastu.

Harjo väitel ei saa otseliini ka nii käima panna, et bussid käiksid vastavalt lennukite saabumise ja väljumise graafikule. See oleks liiga keeruline, sest kunagi ei ole teada, kui palju lennukid hilinevad ning kui kiiresti inimesed oma pagasi kätte saavad.

«Turistidega on küll nii, et nad saaksid otsebussiga kesklinna ja läheksid hotelli, aga kohalikud elanikud peavad ju edasi pääsema kas Mustamäele, Õismäele, Koplisse või kuhugi mujale,» ütles Harjo. «Seetõttu on neil ju mugavam kohe lennujaamast takso võtta.»

Harjo sõnul ei ole see tõesti kõige parem variant, et praegune bussiliin 2 teenindab nii lennujaama kui Mõigu elanikke. Liini sõidugraafik on paika pandud nii, et võimalikult palju arvestada just Mõigu inimeste huve. Transpordiameti loendus on näidanud, et lennujaamast istub selle bussi peale suhteliselt vähe inimesi.

Seoses Tallinna trammiliinide laiendamisega projektiga on räägitud sellest, et tulevikus võiks tramm ka lennujaama sõitma hakata. Esialgu ei ole aga ideedest kaugemale jõutud.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles