Kokkupõrkes hukkunud vedurijuht oli rongis üksi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektrirongi juhtvagunist ei jäänud suurt midagi järele.
Elektrirongi juhtvagunist ei jäänud suurt midagi järele. Foto: Peeter Langovits

Aegviidu jaama videokaamerate ning elektrirongis olnud musta kasti salvestuste esialgsed uuringud näitasid, et rongis oli vaid vedurijuht, mitte kedagi teist.

Elektriraudtee avalike suhete juht Norbert Kaareste ütles Postimees.ee`le, et ajakirjanduses levima hakanud verisoon, nagu oleks kaubarongiga Aegviidu lähedal kokku põrganud elektrirongis olnud kõrvalisi isikuid, ei vasta tõele.

«Meil on olemas rongist videosalvestus Aegviidu jaamas, peale selle ka musta kasti salvestused ning sealt on selgelt näha, et ühtegi kõrvalist isikut rongis ei olnud,» kinnitas Kaareste.

Ta lisas, et õnnetuses hukkunud rongijuht oli alustanud rongiga liikumist iseseisvalt. Töökorralduslikku käsku rongiga sõitma hakkamiseks tal ei olnud ning ta ei oleks tohtinud seda teha. Miks ta siiski nii tegi, seda praegu uuritakse.

Vedurijuhi ülesanne tol ööl oli hoida rongis teatud temperatuuri ehk siis rongi soojendada, et saaks hommikul sõitma hakata.

Kaareste mainis, et rongi liikumine oli tõkiskingadega tõkestatud, kuid mootori jõul liikuma hakates sõitis rong tõkiskingadest lihtsalt üle.

Praegu sõidab Raasiku ja Aegviidu vahel hommikul kaks esimest ja õhtul kaks viimast elektrirongi, et inimesed saaksid tööle ja koju. Päeval ükski elektrirong sellel lõigul ei liigu. Kaareste sõnul on Eesti Raudtee lubanud neljapäevaks kõik remonditööd õnnetuskohas lõpetada, siis taastub ka rongiliiklus täies ulatuses.

Elektriraudtee loodab õnnetusest tekitatud kahjud esialgsel kujul välja arvutada nädala lõpuks.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütles, et Raasiku ja Aegviidu vahel on praegu sõidukorras ainult üks rongitee. Remonditööde käigus on vaja vahetada umbes 70 liiprit ning taastada elektrirongide kontaktvõrk. Need tööd praegu käivad.

Glase lisas, et ilmselt selle nädala lõpuks jõuavad Eesti Raudtee inimesed kokku lüüa esilagsed kulud, kuid need võivad hiljem suures osas muutuda. Ühe osa moodustavad taristule, teise veeremile tekitataud kahjud, millele lisanduvad rongiliikluse seisakust tekkinud kahjud ning taastamistööde maksumus. Kahjude kogusuurus ulatub kindlasti miljonitesse kroonidesse.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõunik Rasmus Ruuda sõnul keskendub minister Juhan Partsi korraldusel moodustatud komisjon Aegviidu rongiõnnetuse põhjuste ja asjaolude väljaselgitamisele ning neist tulenevalt raudteeliikluse ohtususe suurendamisele. Komisjoni üks kohustusi on asjaosalistelt ja tunnistajatelt teabe kogumine, vesteldes nendega ning võttes seletuskirju.

Ruuda sõnul on uurimiskomisjon küll saanud vestluste kaudu infot, kuid see on alles esialgne. Uurimine kestab mitu kuud. Uurimise lõppedes koostatakse aruanne, mis on avalik.

Õnnetusega on Ruuda sõnul seotud palju detaile ja üksikfakte, neist tervikpildi kokkupanek ei ole veel alanud. Uurimiskomisjon ei kiiruste järelduste tegemisega ega tööhüpoteeside avaldamisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles