Loomad ohustavad Tallinna ringteel liiklust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna ringteel sõiduauto ja kaubiku kokkupõrke põhjustas sõiduauto otsasõit metskitsele.
Tallinna ringteel sõiduauto ja kaubiku kokkupõrke põhjustas sõiduauto otsasõit metskitsele. Foto: Veiko Vares

Üks ohtlikumaid kohti Tallinna ringteel, kus jaanuaris toimus paaripäevase vahega kaks auto ja metskitse kokkupõrget, asub Valingu raudteeviadukti lähedal.

19. jaanuaril sõitis Harku vallas Tallinna ringtee 36. kilomeetril metskitsele otsa sõiduauto ning põrkas seejärel kokku kaubikuga. Inimesed said kannatada. 22. jaanuaril tormas umbes samas kohas kitsele otsa Volkswagen, mille juht lahkus sündmuskohalt ning jättis vigastatud looma teele piinlema.

2005. aastal korraldas MTÜ Studio Viridis koos maanteeametiga Tallinna ringtee vaatluse liiklust ohustavate looduslike ohutegurite hindamiseks.

Selles töös tehti mitmeid ettepanekuid teel metsloomadele läbipääsude rajamiseks. Eriti oluliseks peeti olukorra parandamist just Valingu raudteeviadukti ümbruses, kuna seal liigub palju metskitsi ja muid ulukeid. Soovitati viaduktist Keila poole kitsedele eraldi tunneli rajamist. Samuti pakuti välja idee, et kogu teelõik Sauest kuni Keilani tuleks tarastada.

Maanteeameti planeeringute osakonna peaspetsialist Villu Lükk kinnitas, et metsloomadele üle- ja altpääsude rajamise eeldus on Tallinna ringtee neljarealiseks esimese klassi maanteeks väljaehitamine. Ringtee konfliktsed kohad on kaardistatud.

«Võimaluste ja majandusliku otstarbekuse piires luuakse paremaid ja ohutumaid viise loomade liikumisvajaduste tagamiseks üle maantee,» tõdes Lükk. «Kindlasti ei ole ja ei saagi olla eesmärk maanteede laustarastamine, sest see killustaks ulukipopulatsioonid je nende elualad.»

Tallinna ringtee Väost kuni Kanamani senisest ohutumaks muutmisel lähtub maanteeamet riigimaanteede teehoiukavast aastateks 2010 – 2013 ning transpordi taristu arendamise investeeringute kavast. Nende dokumentide järgi tuleb esmajärjekorras ümber ehitada Väo ja Jüri vaheline lõik, Kurna, Luige ja Juuliku eritasandilised ristmikud ning ringtee lõik kilomeetritel 28,4 – 30,2.

Luige ristmikul algavad teetööd tõenäoliselt tänavu, ülejäänud ristmikel ja teelõikudel aga mitte varem kui 2012. aastal. Kõik projektid on olemas. Samas on nendes kohtades võimalikud ajutised liikluskorralduse muutused ka enne ehitustööde algust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles