Kaks kuuma ilma sulatasid Tallinna tänavatel asfalti

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Külma veega sulava teekatte jahutamine.
Külma veega sulava teekatte jahutamine. Foto: Toomas Huik

Tänaseks on õhutemperatuur taas langenud, kuid kaks eelmist päeva olid nii soojad, et Tallinna mitmel tänaval hakkas juba asfalt sulama.

Pealtnägijate sõnul hõljusid eile päeval Paldiski maanteel Lääne-Tallinna keskhaigla läheduses toimupilved, mis olid tingitud sulanud asfaldile puistatud peenkillustikust.

Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg ütles, et sulava teekatte vastu võitlemiseks on kaks taktikat – veega jahutamine ning liivaga katmine. Vastavalt tänava asukohast valitakse sobivam variant.

«Kui tänav on ikka terve päeva kuuma päikese käes, siis ei ole kastmisest mingit kasu,» selgitas Sulg. «Sel juhul tuleb ainult liivaga katmine kõne alla. Kui aga tänav asub niisuguses kohas, et päikese liikudes jääb tee mingil ajal varju, siis võib vett kasutada.»

Kõige suurem probleem on sulava asfaldiga nendel teelõikudel, kus on tehtud ribapindamist. Äraseletatult tähendab see bituumenemulsiooni ja killustiku segu paigaldamist, et tekitada umbes 1 – 1,5 sentimeetri paksune kulumiskiht. Tavaliselt kaetakse nii uue asfaltkihi saanud pikirööpad.

Sule sõnul oli eile teekate sulama hakanud ka Sõpruse puiestee mõnel lõigul.

«Täna on temperatuurid jälle tänavaid soosivamad,» lisas ta. «Peame aga kogu aeg valmis olema, sest ennustatakse sooja suve.»

Kommunaalameti tänavahoolduspartneri AS Tallinna Teed teehoiudirektor Sergei Kulakov kinnitas, et Paldiski maanteel tuli eile tõesti sulanud asfaldile peenkillustikku puistata. Pandi välja ka 30 kilomeetrit tunnis sõita lubavad märgid, kuid autojuhid liikusid sulanud asfaldi ja värske killustiku peal kahjuks ikka kiiremini.

Eile sulas teekatte immutusmaterjal natuke ka Lasnamäel Smuuli teel, aga oluliselt vähem kui Paldiski maanteel. Kulakovi sõnul ulatus teepinna temperatuur eile isegi 60 kraadini. Ta lisas, et kahjuks ei ole Eestis niisugust bituumenemulsiooni, mis peaks ka suuremale kuumusele vastu ja ei hakkaks sulama. Euroopa lõunapoolsemates riikides kasutatakse just sellist emulsiooni.

Tallinna Teede masinad käisid eile mõnes kohas tänavaid ka veega kastmas, kuid seda tehti igaks juhuks, et ennetada teekatte sulamist.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles