Savisaar tahab Kopli tänaval viia trammi tunnelisse

Urmas Seaver
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Marina Puškar

Tallinna linnapea Edgar Savisaar vastas linnavolikogus esitatud arupärimisele Kopli, Ristiku ja Erika tänavate ristmikust, et trammiliiklus viiakse seal tulevikus maa alla.

«Otstarbekas on kapitaalremondi käigus suunata tramm ristmiku alla tunnelisse ja tänavatasandil lahendada ristmiku reguleerimine fooridega,» märkis Savisaar sotsiaademokraat Hardi Volmeri küsimusele vastates.

Volmer küsis oma arupärimises, miks tänavu suvel tehtud Kopli, Ristiku ja Erika tänavate ristmiku remondi käigus ei joonistatud maha jalakäijate ülekäigurada.

Savisaar märkis, et tänavu tehti ristmikul taastusremonti ning kuna ristmik on praegu niivõrd suur ja keeruline, siis ei pea linn õigeks sinna ülekäiguradasid teha. Ta lisas, et need märgistatakse sinna maha alles pärast kapitaalremonti, mis kujundaks sealse liikluse ümber ja viiks trammi maa alla.

«Jalakäijate sõiduteeületuse turvalisus saab tulla ainult ristmiku rekonstrueerimise ehk kapitaalremondi käigus, kus kujundatakse täiesti uus liiklusruum,» tõdes linnapea.

Mis aastal ristmiku ümberkujundamine algab, linnapea oma vastuses ei märgi. Tema sõnul tehakse see töö ära sadamate ja maismaaühenduste projekti käivitumisel ehk see oleks üheks osaks Tallinna kesklinna põhjasuunalisest ümbersõiduteest, mis näeb ette ka Pelgulinna ja Kalamaja möödasõidutee rajamist ja seeläbi Põhjaväila viimist Paldiski maanteele.

2005. aastal heaks kiidetud tänavavõrgu arengukava nägi Kalamaja möödasõidutee (Põhjaväil - Tööstuse tn) rajamist ette aastal 2008 ning Pelgulinna (Ristiku tn - Paldiski mnt) oma aastal 2010. Neid pole seniajani veel rajatud, pealegi käib äge vaidlus Stroomi metsa kulgeda ähvardava Pelgulinna ümbersõidutee üle.

Uut arengukava pole linnavõim seniajani heaks kiitnud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles