Reisijaid muljunud trollijuhte pole vallandatud

Urmas Seaver
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Troll.
Troll. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna trammi- ja trollibussikoondisele (TTTK) laekus mullu reisijatelt 45 kaebust, mis olid seotud trollide uste vahele jäämisega, kuid ühtegi juhti seetõttu vallandatud pole.



TTTK juhatuse esimees Toomas Sepp ütles, et selliste kaebustega tegeleb firma liiklusteenistus. Ta lisas, et sõltuvalt asjaoludest võivad juhtide karistusena kõne alla tulla lisatasu vähendamine, distsiplinaarkaristus ning korduva rikkumise korral suunatakse trollijuht täiendavale koolitusele.



Trollijuhi vallandamist selliste rikkumiste puhul pole Sepa sõnul viimastel aastatel praktiseeritud.



TTTK liiklusteenistuse direktor Meelis Tartu ütles, et selliste kaebuste arv kuude lõikes kõigub palju ning suvekuud on selles osas vaiksed. Tema sõnul reageerib firma seesuguste kaebuste puhul alati ning üritatakse välja selgitada, kui tõsise probleemiga oli tegemist.



«Juhi karistamine või mittekaristamine sõltub sellest, mida tuvastame,» lausus Tartu. «Kui tuvastame juhi rikkumise, siis läheme preemia kallale. Kui rikkumine on tõsisem, siis järgneb distsiplinaarkaristus.»



Trollidega juhtus mullu 72 liiklusõnnetust ning kuus inimkannatanuga õnnetust.


12. jaanuari õhtul jäi Tallinnas Endla tänaval Taksopargi peatuses 13-aastase poisi käsi trolli ukse vahele, poiss kukkus sõitu alustanud trolli rataste alla ning hukkus.



Tallinna autobussikoondise suhtekorraldusjuht Sirje Roht ütles, et nende firmasse esitati 2008. aasta teisel poolel 17 kaebust, kus sõitja või tema kott jäid sulguvate uste vahele.


Roht selgitas, et bussijuht saab jälgida väljaspool bussi toimuvat ainult tahavaatepeeglist, mille vaateväli on piiratud ligikaudu meetriga bussi kerest.



«Kui juht peatuses tahavaatepeeglist kedagi uste juures enam ei näe, ootab ta mõne sekundi ja vajutab uste sulgemise nupule, mis käivitab sulgumisprotsessi,» lisas Tallinna autobussikoondise suhtekorraldusjuht.



Roht tõdes samas, et kõigil uuematel bussidel on blokeeringusüsteem, mis ei lase enne sõitma hakata, kui uksed on täielikult sulgunud – see tähendab, kui andur fikseerib ukse teel takistuse, lähevad uksed uuesti lahti. Tipptunnil pealinnas töötavast ligi 300 bussist on selliseid umbes kaks kolmandikku.



Samuti pealinnas reisijaid vedava MRP Linna Liinide juhatuse liige Rein Vinni ütles, et firma ei saanud mullu ühtegi kaebust, kus bussi uste vahele jäänud inimene oleks saanud vigastada.



«Meie teenindatavatel Tallinna ühistranspordi bussiliinidel sõidavad valdavalt uued bussid, millel on olemas uste automaatne turvasüsteem,» märkis ta. «Nimetatud süsteemi pole ainult ühel bussil.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles