Ülemiste viadukti ehitusel läheb kevadel kuumaks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik

Suured betoonitööd algavad Suur-Sõjamäe tänavat Järvevana teega ühendava viadukti ehitusel veebruaris või märtsis. Siis muutub ka liiklus Ülemiste ristmikul senisest keerulisemaks.



Päris hulluks liiklejate elu Ülemiste ristmikul siiski ei muutu, sest linnavalitsuse nõudmisel peab ehitaja Tartu maanteel raudteeviadukti all mõlemas sõidusuunas vähemalt kaks rada vabaks jätma. Mõningate ebameeldivuste ja senisest suuremate liiklusummikutega peavad aga sõidukijuhid kindlasti arvestama.

Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš ütles, et tema teada ei ole eelmise aasta 1. detsembril alanud Ülemiste viadukti ehitamisel praegu küll mingeid tõrkeid. Tööd käivad plaanipäraselt, kuid suuremate betoneerimistega ei ole ehitaja veel algust teinud. Käib tugimüüride rajamine ja tehakse ettevalmistusi sillasammaste püstitamiseks.

Abilinnapea lisas, et sillaehituse peatöövõtja Merko Ehitusega on juba algusest peale olnud kokkulepe kaks sõidurada vabaks jätta. Ohtlike tõstetööde tegemiseks on võimalikud lisapiirangud öisel ajal. Niisugune otsus peaks vältima suurte ummikute teket.

Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas ütles, et suuremad betoonitööd algavad veebruaris või märtsis. Päris silla moodi hakkab rajatis välja nägema aga alles aprillis või mais.

«Loomulikult püüame võimalikult vähe liiklust segada,» kinnitas Agukas. «Mida rohkem suve poole jõuame, seda väiksemaks segamine tõenäoliselt muutub.»

Ta lisas, et Ülemiste viadukti puhul on tegemist tavalise sillaga, mis sarnaneb kõrval asuva raudteesillaga. Midagi väga keerulist ehitamise juures ei ole. Seetõttu ei tohiks ka tekkida kahtlust, et rajatis tähtajaks, selle aasta 30. septembriks valmis saab.

Agukas selgitas, et esialgu tekkis Merko Ehitusel väike tõrge ehitusloa saamisel, sest ristmiku ääres asuval Statoili tanklal olid teatud pretensioonid silla projekti kohta. Nimelt soovis kütusefirma sillalt lisamahasõitu, et autod saaksid vajadusel nende tanklasse pöörata. Praeguseks on see soov täidetud ehk selline mahapööre rajatakse.

Ehitus on küll graafikus, kuid kaevetööde käigus on maa alt välja tulnud mitmekümneaastaseid elektrijuhtmeid ja muid kommunikatsioone, mida projektis otseselt märgitud polnud. Niisugused leiud tingivad küll lisatöid, aga tõenäoliselt ei nihuta edasi tööde lõpptähtaega.

Kaherajaline autoviadukt kulgeb ainult ühes suunas Suur-Sõjamäe tänavalt Järvevana teele ning peaks natukenegi leevendama Ülemiste ristmiku liiklusummikuid.

Mullu märtsis viadukti projekteerimiseks ja ehitamiseks korraldatud riigihankele laekus seitse pakkumist. Lõpuks valis ekspertide komisjon võitjaks Merko Ehituse, Tallinna Teede ASi ning Järelpinge Inseneribüroo ühispakkumise.

Tallinna kommunaalameti andmetel on Ülemiste silla projekteerimise ja ehitamise kogumaksumus 39,8 miljonit krooni. Praeguseks on sellest täidetud 12,5 protsenti.

Täiendatud liiklussõlm

•    Ühesuunaline, kahe sõidurajaga viadukt hakkab ühendama Suur-Sõjamäe tänavat Järvevana teega. Tegemist on esimese osaga Ülemiste liiklussõlme põhjalikust ümberehitusest.
•    Projekteerimise ja ehituse kogumaksumus on 39,8 miljonit krooni.
•    Ehitustööd algasid mullu 1. detsembril ja plaani järgi peavad lõppema tänavu 30. septembril.
•    Mullu korraldatud riigihanke võitis Merko Ehituse, Tallinna Teede ASi ning Järelpinge Inseneribüroo ühispakkumine.
Allikas: PM

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles