Sõbralik bussijuht paneb sõitjad naeratama

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rõõmsameelsusega sõitjate sümpaatia võitnud bussijuht Rudolf Kiviking on neli aastat esindanud autobussikoondist üleriigilisel autojuhtide kutsemeisterlikkuse võistlusel, bussijuhtide erialal on ta ettevõtte parim.
Rõõmsameelsusega sõitjate sümpaatia võitnud bussijuht Rudolf Kiviking on neli aastat esindanud autobussikoondist üleriigilisel autojuhtide kutsemeisterlikkuse võistlusel, bussijuhtide erialal on ta ettevõtte parim. Foto: Toomas Huik

«Tere hommikust!» kostab bussijuhi suust reipalt igale sõitjale. Inimesed on pisut hämmingus. Seda ei juhtu ju sageli, et juht iga sisenejat tervitab, talle silma vaatab ja naeratab. Tavaliselt jälgib roolikeeraja sõitjaid igavledes või äraoleval pilgul.



«Ma ei taha olla lihtsalt 11. liini bussi juht, mingi number, vaid inimene, kel on nimi ja nägu. Nii ei ole ka bussisõitjad minu jaoks nimeta mass, vaid iga inimene on eriline. Vaatad talle näkku, kõnetad ja oledki nagu tuttavaks saanud,» ütleb bussijuht Rudolf Kiviking, kes on Tallinna Autobussikoondises (TAK) rooli hoidnud enam kui 20 aastat.

Enamasti saab sõitja kohe hämmingust üle ja tervitab rõõmsalt vastu. Mõned ei tervita ka, löövad silmad häbelikult maha, nagu poleks nad bussijuhti tähele pannudki.

Paljud igapäevaliiklejad on tõepoolest näo järgi tuttavaks saanud. «Mina ilmselt neile ka. Varem sõitsin 9. liinil, sügisest olen 11. peal. Ükskord keegi vaatas, et mina olen roolis, ja istus valesse bussi. Liininumbrit ei vaadanudki. Aga ega ta pahandanud,» meenutab 44-aastane bussijuht muheldes.

Sõidu ajal mängib bussis vaikne kitarrimuusika, mis olemise õdusamaks teeb. «Mulle meeldib just instrumentaalmuusika. Kolm pilli: kitarr, saksofon ja klaver. Niisugune muusika aitab igapäevamuredest üle saada,» selgitab Kiviking.

Nooruses on ta muusikakoolis akordionit õppinud, poistepundis basskitarri tinistanud. Tütar mängib klaverit. Tulevikus, kui palgaolud pisut paranevad, unistab Kiviking endale kitarri osta. Näpud justkui sügelevad, ütleb ta.

Palga üle ta ei kurda, aga kui töötasu mõni tuhat krooni suurem oleks, saaks normaalselt läbi. Praegu tuleb ikka kokku hoida, et põhivajadusi rahuldada. Bussijuhtide palgad on TAKis 13 000 ja 16 000 krooni vahel, palk oleneb töötundide arvust.

Kivikinga buss TAK 496 vuhiseb läbi hommikuse linna. Mees tervitab käeviipega iga vastutuleva ühissõiduki juhti, lehvitab Tõnismäel ka külmetavatele liikluskorraldajatele. Lõpp-peatuses soovib ta igaühele ilusat päeva. Inimesed lähevad tööle rõõmsas meeleolus.

Kiviking räägib, et vahel püüab mõni sõitja oma halba tuju tema peal maandada, nagu oleks bussijuht kõigis maailma hädades süüdi. «Enamik aga suhtub hästi,» sõnab ta.
TAKi suhtekorraldusjuht Sirje Roht märgib, et aasta jooksul on tulnud sõitjatelt tänusõnu poolesaja bussijuhi kohta, kõige sagedamini on inimesed hinnanud just Kivikinga. Bussijuhte töötab TAKis enam kui 600.

«Rudolf Kiviking ongi tegelikult nagu koondportree paljudest meie tublidest bussijuhtidest,» arvab Roht.

9. liini bussi ootav igapäevasõitja Eha on pisut kade 11. liini sõitjatele. «Varem sõitis ta meie liini. Tore mees! Ükskord seisis buss liiklusummikus, ümberringi olid kõik närvilised. Aga meie bussis istusid inimesed rahulikult ja kuulasid head muusikat,» lausub Eha.

Sõitjate tänusõnu


•    «Väga sõbralik ja tore bussijuht. Bussis mängib vaikselt väga hea muusika, mis loob hommikuti hea meeleolu: kohe on näha, kuidas inimesed bussis muutuvad rõõmsamaks.»


•    «Juhi rõõmsameelsus ja viisakus muudavad hommikuse töölesõidu palju meeldivamaks. Uskuge, pisike tere toob enamikule sõitjatest naeratuse suule.»


•    «Jääb tunne, nagu oleks tal tõepoolest hea meel mind oma sõidukis näha.»


•    «Sõbralik bussijuht ja mugav buss on just need tegurid, mis on vajalikud tööle- ja kojusõidul pingete maandamiseks.»


Allikas: PM

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles